Witamy na stronie firmy Safety Camera Systems Sp. z o. o.

header general

ANPR NDI-RS

ANPR_NDI_RS_icon
MATERIAŁY REKLAMOWE
icon download pdf

ZASADA DZIAŁANIA I ZASTOSOWANIE

ANPR_NDI_RSRozpoznawanie numerów rejestracyjnych pojazdów poruszających się po monitorowanych drogach jest możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez kamery umieszczone nad poszczególnymi pasami ruchu. Zdjęcia te są analizowane przez oprogramowanie w celu wyodrębnienia tablicy rejestracyjnej i odczytania z niej numeru. Układy ANPR produkowane przez NDIRS działają w oparciu o system TALON, który w przeciwieństwie do tradycyjnych mechanizmów OCR wykorzystuje sieci neuronowe. Dzięki ich zastosowaniu, system nie działa według ściśle określonych reguł i wzorców. Sieci uczą się rozpoznawania znaków na podstawie dużej ilości przykładowych zdjęć. W rezultacie system tworzy modele statystyczne znaków co pozwala na skuteczniejsze i szybsze rozpoznawanie znaków niż w przypadku mechanizmów OCR opartych na stałych definicjach.

ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW ANPR

REDUKCJA PRZESTĘPCZOŚCI I ZAGROŻEŃ TERRORYSTYCZNYCH

Systemy ANPR mogą być stosowane jako narzędzie wspomagające działania policji, wojska i innych służb bezpieczeństwa. ANPR odczytuje numery rejestracyjne wszystkich samochodów poruszających się po drogach, na których zostały zainstalowane kamery współpracujące z systemem. Następnie są one porównywane z bazą danych o pojazdach skradzionych i poszukiwanych. W przypadku, gdy przejeżdżający pojazd znajduje się w bazie danych, uruchamia się automatyczny alarm, oraz wyświetlana jest informacja o pojeździe i jego lokalizacji w momencie wykrycia.

SYSTEMY POBORU OPŁAT I KONTROLI DOSTĘPU

Dzięki informacji o numerze rejestracyjnym i rodzaju pojazdu (ciężarowy, osobowy), system ANPR może wspierać pobieranie opłat za przejazd wyznaczonym odcinkiem trasy. Dzięki informacji o numerze rejestracyjnym, możliwa jest również kontrola dostępu na parkingach i w jednostkach zamkniętych.

INFORMACJE STATYSTYCZNE

Dane pojazdów rozpoznanych przez system ANPR dostarczają wielu informacji statystycznych. Możliwe jest określenie natężenia ruchu, udziału poszczególnych rodzajów pojazdów (osobowe, ciężarowe, motocykle), oraz uzyskanie informacji o ilości samochodów z innych państw.

SCHEMAT DZIAŁANIA SYSTEMU ANPR

  SCHEMAT ANPR

SYSTEMY STACJONARNE

KAMERA C320

Urządzenie C320 jest przeznaczone do stałego montażu nad drogą. Zastosowanie dwóch kamer (kolorowa i monochromatyczna), oświetlacza podczerwieni oraz zmiennoogniskowych obiektywów pozwala na adaptację kamery w różnych lokalizacjach i warunkach pogodowych oraz oświetleniowych (również w nocy). Dzięki wbudowanemu oświetlaczowi podczerwieni i układom filtracyjnym, urządzenie eliminuje ograniczenia związane z odbiciami światła słonecznego i światłem reflektorów samochodowych. Wymaga zastosowania dodatkowego procesora przetwarzającego obraz.



DANE TECHNICZNE:

C320-SPECYFIKACJA.pdf

KAMERA iC320

 

Kamera iC320 została zaprojektowana w oparciu o urządzenie C320. Wbudowany procesor przetwarzający obraz i własny system łączności pozwalają urządzeniu na autonomiczne działanie i wysyłanie informacji o rozpoznanych tablicach bezpośrednio do serwera. Rozbudowany moduł komunikacyjny pozwala na podłączenie urządzenia za pośrednictwem portu Ethernet, jak również bezprzewodowo używając sieci WiFi, 3G i 4G-LTE.



DANE TECHNICZNE:

iC320-SPECYFIKACJA.pdf

PROCESOR SC-IV

 SC -IV jest kompaktowym i wytrzymałym procesorem ANPR przeznaczonym do montażu w systemach z kamerami zamontowanymi na stałe. Obsługuje do 4 kamer ANPR serii C3. SC - IV został specjalnie zaprojektowany, aby wytrzymać ekstremalne warunki środowiskowe i wahania temperatury dla globalnego zastosowania. SC - IV obsługuje do ośmiu oddzielnych wejść wideo ( 4 kamery ANPR), zapewniając zdolność do rozpoznawania tablic na podstawie zdjęć kolorowych jak i w podczerwieni. SC - IV ma możliwość lokalnego przechowywania do 2 milionów rekordów zawierających zdjęcie, datę i czas, współrzędne GPS, rozpoznany numer rejestracyjny, unikalny identyfikator zdarzenia i inne dane. Dostęp do listy poszukiwanych pojazdów jest zapewniany przez szyfrowane połączenie z serwerem np. VISCE™. Kompaktowy rozmiar SC- IV pozwala na montaż w dowolnych lokalizacjach, takich jak słupy, oświetlenie uliczne, ściany, mosty itp. Wykonany z wytrzymałego aluminium , wyposażony w radiator, SC-IV jest zaprojektowany do działania w ekstremalnych warunkach (IP67). Przetworzone dane mogą być przesyłane do serwera za pośrednictwem sieci WLAN, GPRS, 3G, 4G. Istnieje również możliwość pobrania danych za pośrednictwem USB lub sieci Ethernet. Zastosowanie procesora Intel Core i7 zwiększa szybkość rozpoznawania tablic, przetwarzania i przesyłania danych oraz zarządzania systemem. Zdolność SC-IV do jednoczesnego przetwarzania danych z czterech 4 urządzeń ANPR serii C3 (8 kamer) powala na zwiększenie wydajności i obniżenie kosztów systemu ANPR.



DANE TECHNICZNE:

SP-IV_SPECYFIKACJA.pdf

SYSTEMY PRZENOŚNE

Urządzenia ANPR mogą zostać zainstalowane na samochodach i kontrolować dowolnie wybraną ulicę, w zależności od tego gdzie zostanie zaparkowany radiowóz wyposażony w system ANPR.

KAMERA V220

Kamera V220 jest przenośnym urządzeniem przeznaczonym do montażu na samochodach. Współpracując z procesorem rozpoznającym tablice rejestracyjne i komputerem wyposażonym w oprogramowanie SpeedPlate lub VeriPlate umożliwia rejestrację tablic rejestracyjnych z dowolnego punktu, w którym zostanie ustawiony samochód wyposażony w system ANPR. Podstawowy model wyposażony jest w kamerę monochromatyczną i oświetlacz podczerwieni. Jako opcja dostępna jest kolorowa kamera, służąca do podglądu rejestrowanego obrazu.



DANE TECHNICZNE:

V220_-_SPECYFIKACJA.pdf

FRAME GRABBER TG-X200

TG-X200 jest urządzeniem przechwytującym klatki z kamer systemu ANPR podłączanym do portu USB. Urządzenie obsługuje do 4 wejść wideo. Obraz jest multipleksowany i przesyłany do komputera za pośrednictwem jednego portu USB.



DANE TECHNICZNE:

SPECYFIKACJA_TG-X200.pdf

PROCESOR VP-300

VP - 300 to procesor ANPR zaprojektowany, aby wytrzymać wymagające warunki pojazdu patrolowego. VP - 300 obsługuje sygnał z maksymalnie czterech urządzeń V - 220 (8 kanałów wideo). Procesor VP - 300 odbiera obrazy z kamer i wykorzystuje potężny silnik rozpoznawania Talon™ ANPR, który lokalizuje tablice rejestracyjne i rozpoznaje numer rejestracyjny . Interfejs użytkownika VeriPlate™ lub SpeedPlate™ sprawdza przetworzone dane z bazą danych systemu VISCE™ i alarmuje w przypadku wykrycia poszukiwanego samochodu.



DANE TECHNICZNE:

VP-300_SPECYFIKACJA.pdf

OPROGRAMOWANIE

TALON

Talon jest silnikiem ANPR cechującym się jednym z najwyższych współczynników poprawnie rozpoznanych tablic na świecie. Powstał blisko 20 lat temu i od tamtej pory jest ciągle udoskonalany. Talon może działać na każdym urządzeniu wyposażonym w frame grabber i system Windows (komputery PC i laptopy). Silnik obsługuje jednocześnie kilka kamer, co pozwala na jednoczesne kontrolowanie kilku pasów ruchu i optymalne dobranie wydajność w zależności od natężenia ruchu i szybkości pojazdów. Dzięki zastosowaniu sieci neuronowych, Talon zapewnia jedne z najwyższych współczynników dokładność i szybkości rozpoznawania w branży. Wprowadzenie skomplikowanych algorytmów przetwarzania obrazu i analizy klatek, Talon jest w stanie rozpoznać niewyraźne, zniekształcone i brudne tablice rejestracyjne we wszystkich warunkach pogodowych z wysokim i ciągle poprawiającym się współczynnikiem dokładności rozpoznawania. Ze względu na stosowanie skali szarości w dopasowywaniu znaków zapewnia lepszą skuteczność niż metody binarne lub OCR. Talon może przesyłać przechwycone dane na wiele sposobów, w tym do bazy danych SQL, gdzie informacje mogą zostać porównane z listą poszukiwanych samochodów. W przypadku pozytywnego dopasowania system może wygenerować alarm wizualny i dźwiękowe. Po zweryfikowaniu alarmu dane są przesyłane za pośrednictwem sieci LAN / WLAN / GPRS lub 3G do archiwum lub do dalszego postępowania. Przy użyciu zaawansowanych technik kontekstowej analizy probabilistycznej, system może być skonfigurowany do rozpoznawania tablic rejestracyjnych z różnych krajów, umożliwiając szybkie wdrożenie w nowych krajach. Talon może być dostarczany jako samodzielny silnik ANPR, lub osadzony w aplikacji firm trzecich. NDI-RS oferuje również pełny pakiet oprogramowania dla porządku i bezpieczeństwa publicznego, kontroli dostępu, jak również ITS.

SPECYFIKACJA:

SPECYFIKACJA_-_TALON.pdf

VERIPLATE

VeriPlate jest najbardziej intuicyjnym i bogatym w funkcje interfejsem użytkownika dostępnym dla mobilnych systemów ANPR. VeriPlate jest zaprojektowany do łatwego i efektywnego działania przy minimalnym nakładzie szkolenia. Posiada przejrzysty i przyjazny dla użytkownika interfejs graficzny umożliwiający łatwy dostęp do wszystkich funkcji. VeriPlate jest zoptymalizowany do pracy z obecnym w samochodzie laptopem lub mobilnym terminalem danych, umożliwia bezproblemową integrację z innymi systemami jednocześnie nie wpływając na ich działanie. System jest przeznaczony do pracy w tle, dzięki czemu użytkownik może używać innego oprogramowania w trakcie działania VeriPlate. W przypadku dopasowania tablicy rejestracyjnej do numeru występującego w rejestrze samochodów poszukiwanych, system wygeneruje powiadomienie na ekranie i sygnał dźwiękowy wskazujący pojazd i jego numer rejestracyjny.

VISCE (Vehicle Intelligence Server and Communications Engine)

VISCE to serwer zarządzający systemem ANPR. Jego główne zadania i możliwości to:
  • Zarządzanie listami samochodów poszukiwanych
  • Udostępnianie list samochodów poszukiwanych do urządzeń stacjonarnych i mobilnych
  • Administracja użytkownikami systemu, współdzielenie bazy danych pomiędzy różnymi służbami
  • Przechowywanie i analiza danych zebranych przez system ANPR
  • Silnik bazy danych SQL umożliwiający eksport w formacie XML
Zastosowanie zintegrowanego systemu ANPR produkcji NDI pozwala na efektywne zarządzanie informacjami gromadzonymi przez urządzania rozlokowane na drogach. ANPR jest narzędziem, które umożliwia służbom bezpieczeństwa publicznego skuteczne działanie w celu ograniczenia przestępczości.

WDROŻENIA

„RING OF STEEL” LONDYN

NDI dostarczył i zainstalował urządzenia w londyńskim systemie „Ring of steel” jak również urządzenia monitorujące 250 pasów ruchu w londyńskiej Rządowej Strefie Bezpieczeństwa.



 

„RING OF STEEL” MANCHESTER

NDI dostarczył i zainstalował urządzenia systemie „Ring of steel” W Manchesterze jak również urządzenia monitorujące tamtejsze lotnisko.



 

 

PARTENERI

logo-redflexlogo-laser-technologydatacollect-logologo-digital-allylogo-ndirslogo-redtronic

SOCIAL MEDIA

youtube-logo